BRAT dijeta

BRAT dijeta

Savjeti o prehrani

Prehrana za mučninu, povraćanje ili proljev sastoji se od hrane koja je blaga i nježna za želudac. Ako imate mučninu ili povraćate, može biti teško zadržati hranu. Neke namirnice mogu čak pogoršati vaše simptome. Ako imate proljev, dijeta predložena u nastavku može pomoći u stvrdnjavanju stolice.

Možda ste čuli za BRAT dijetu koja označava banane, rižu, jabuke i tost. BRAT dijeta često se preporučivala za mučninu, povraćanje i proljev, ali više nije zbog toga što je restriktivna. Ispod su popisi namirnica na koje se treba usredotočiti i koje treba izbjegavati kada imate mučninu, povraćanje ili proljev, ali postoji mnogo više namirnica koje se mogu uključiti.

Hrana koju treba konzumirati

  • Meko voće: banane, jabuke, avokado, bundeva, konzervirano voće (pakirano u vodi, a ne u teškom sirupu) i dinje
  • Povrće kuhano na pari ili kuhano: mrkva, zeleni grah, krumpir i tikva
  • Škrob s malo vlakana: bijeli kruh, bijela riža, slani krekeri, pšenična krema, instant zobene pahuljice i rezanci
  • Nezačinjena pečena piletina ili puretina bez kože, kajgana, jogurt i kefir
  • Piće: juha od kostiju, sok od jabuke, kokosova voda, slabi čaj
  • Domaća otopina za oralnu rehidraciju za sprječavanje dehidracije: U 1 litru čiste ili prokuhane vode umiješajte 1/2 žličice soli i 6 žličica šećera i miješajte dok se sol i šećer potpuno ne otope. Ohladite vodu na sobnu temperaturu.

Hrana koju treba izbjegavati

  • Tri dana izbjegavajte mlijeko i mliječne proizvode. Jogurt i kefir su u redu
  • Izbjegavajte prženu, masnu i začinjenu hranu
  • Izbjegavajte svinjetinu, teletinu, losos i sardine
  • Izbjegavajte sirovo povrće poput pastrnjaka, cikle, kiselog kupusa, klipa kukuruza, kupusa, brokule, cvjetače i luka
  • Izbjegavajte citrusno voće: ananas, naranče, grejp, limun i limetu
  • Ostalo voće koje treba izbjegavati: rajčice, trešnje, grožđe, smokve, grožđice i bobičasto voće bez sjemenki
  • Izbjegavajte izrazito tople ili hladne napitke
  • Izbjegavajte alkohol
  • Izbjegavajte kavu i gazirana pića s kofeinom
  • Izbjegavajte dodane šećere i slatkiše poput bombona, gaziranih pića i većine sokova

Dodatne smjernice

  • Birajte tekućine koje sadrže malo šećera i soli kako biste spriječili dehidraciju
  • Odmorite se i izbjegavajte napore kako biste svom tijelu dali priliku za oporavak
  • Posavjetujte se sa svojim liječnikom o uzimanju lijekova
  • Mučnina i povraćanje mogu imati različite uzroke. Obratite se svom liječniku ako ti simptomi traju više od 24 sata i odmah zatražite njegu ako ne možete zadržati bistru tekućinu
  • Proljev može biti “akutan”, započeti iznenada i povući se tijekom nekoliko dana s promjenama u prehrani, ili kao “kroničan” proces koji je u tijeku. Uzroke proljeva koji traju dulje od 3 dana treba raspraviti sa svojim liječnikom.
  • Dodatni simptomi koji zabrinjavaju su: vrućica, gubitak težine, omamljenost (osjećaj slabosti), rektalno krvarenje ili bol u trbuhu.

Primjer dijete

Prvih šest sati

U prvih šest ili više sati nakon prestanka povraćanja, najbolje je dati želucu odmor. Nakon razdoblja od jednog do dva sata, cuclajte tvrde bombone ili sladoledne (bez žvakanja). Zatim prijeđite na komadiće leda ili gutljaje vode ako mučnina potraje.

Prva 24 sata (prvi dan)

Postupno dodajte bistru tekućinu ako je povraćanje prestalo. Početi s gutljajem ili dva svakih deset minuta dobar je način za početak. Prijedlozi uključuju vodu, sok od jabuke, napitak s elektrolitima, slabi čaj, Jello (u obliku tekućine ili želatine), juhu ili bujon (bistra baza od nemasne juhe). Ako se simptomi mučnine ili povraćanja vrate, počnite ponovno s postupkom, ne uzimajući ništa na usta oko sat vremena.

Drugi dan

Počnite dodavati blagu hranu s malo masnoće kao što je gore navedeno, poput banana, riže, umaka od jabuka, krekera, kuhane žitarice, tosta i želea, jogurta, kuhane mrkve i piletine ili puretine. Jedite male obroke svakih nekoliko sati.

Treći dan

Prijeđite na “redovnu” dijetu ako se simptomi poboljšaju. Nastavite jesti male obroke svakih nekoliko sati. Ako i dalje imate simptome, nastavite se usredotočiti na blagu hranu navedenu iznad.

Preuzeto sa https://www.oregonclinic.com/diets-BRAT

Slika preuzeto sa https://health.clevelandclinic.org/brat-diet/

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *