Detox

Detoksikacija – očistite svoje tijelo od otrova

Korisni savjeti Savjeti o prehrani

Detoksikacija ili čišćenje organizma pozitivno djeluje na organizam u cijelosti, pomaže tijelo vratiti u prirodnu ravnotežu, podiže energiju, poboljšava zdravlje.

Kada je pravo vrijeme za čišćenje organizma? To ćete lako prepoznati jer će vam tijelo slati jasne signale da mu treba promjena.

Detoksikacija se može napraviti na više načina: kroz prehranu, vježbanje, hidroterapiju, saunu, vježbama disanja, limfnom drenažom.

Neke od prednosti detoxa su obnavljanje crijevne flore, smanjenje nadutosti i oteklina, čišćenje kože, vitalnost, jačanje imuniteta, bolja koncentracija, rasterećenje probavnog sustava, gubitak suvišnih kilograma i bolje raspoloženje. Glavni detoksikacijski organ koji svakodnevno vodi bitku sa štetnim tvarima iz hrane, lijekova i metabolizma je naša jetra. Prije početka detoksikacije potrebno je smanjiti kiselost organizma, što znači apstiniranje od svega što proizvodi kisele nusprodukte i to početi bar sedam dana prije procesa detoksikacije. Svakako treba izbaciti alkohol, duhan i kofein, provoditi više vremena na svježem zraku i u prirodi, a tjelesnu aktivnost treba prilagoditi načinu prehrane i razini energije.

Detoksikaciju treba provoditi pažljivo jer može štetiti osobama s određenim zdravstvenim tegobama, stoga je najbolje konzultirati se s nutricionistom ili liječnikom.

Nepravilan rad organizma punog toksina može uzrokovati manje tegobe, kao što su umor i pospanost, a kasnije i veće probleme, kao što su depresija, prerano starenje i različite bolesti. Jedini pravi način za izlječenje svake kronične bolesti ili degenerativnog stanja je ukloniti uzrok u korijenu, oslobađajući tijelo toksina koji zagađuju krv i tkiva, privlače bakterije i oslabljuju otpornost.

Svrha detoksikacije je očistiti tijelo od stranih tvari i akumuliranog otpada kako bi tjelesne funkcije došle na optimum i kako bi se potaknulo ozdravljenje. Za to je presudno zdravlje crijeva. Jer, ako ona ne rade dobro, znači da ne uspijevaju asimilirati vitamine, minerale, masti, ugljikohidrate ili proteine. Tek kada se očiste crijeva, dolazi do čišćenja organizma, odnosno svih organa, krvi i limfe.

Pa krenimo sa osnovama detoksa…

Tijekom detoksikacije uvijek je važno koristiti čiste, organske namirnice, izbjegavati prerađenu hranu, šećer, sol i rafinirane namirnice poput bijelog brašna i riže. Osnovu detoxa čini unos voća, a prednost treba dati jabukama, kruškama i bobičastom voću. Namirnice koje sadrže vlakna rezultiraju duljim osjećajem sitosti. Za čišćenje jetre najbolje je konzumirati tamnozeleno lisnato povrće te kupusnjače. Zahvaljujući visokom udjelu cinarina i inulina, artičoka stimulira funkciju jetre i smanjuje razinu masnoća i kolesterola u krvi. Korjenasto povrće obiluje vitaminom C i kalijem i s pravom ih se naziva prijateljima i čistačima jetre i bubrega. Fermentirani mliječni proizvodi sadrže probiotike koji pospješuju probavu i jačaju imunosni sustav. Od dodataka prehrani dobro je konzumirati nutrijente s antioksidativnim djelovanjem kao što su vitamin C i E te selen.

Donosimo najpopularnije načine detoksikacije

Prirodno čišćenje jetre bit će učinkovitije ako u svoje detoks protokole ubacite i najbolje od fitoterapije – tinkturu sikavice, artičoke ili maslačka. Sikavica sadrži silimarin koji obnavlja jetrene stanice i stimulira njihov rast. Počnite koristiti i kurkumu, najbolje u obliku paste od kurkume. Isprobaj djelotvornost blagotvorne miso juhe i pravog zelenog čaja koji sadrži moćan detoks sastojak katehin.

Post s vodom

To je najbrži, najjednostavniji i potpuno besplatan način čišćenja tijela. Post će odmoriti vaš probavni sustav, omogućiti čišćenje i detoksikaciju tijela te dovesti do osjećaja lakoće i povećanja razine energije. Tijekom posta energija koja se obično troši na probavljanje hrane se oslobađa i spaljuje toksine. Post obično traje 24 sata, a tijekom tog vremena ne smije se ništa jesti, nego se pije samo mlaka izvorska i potpuno čista voda. U vrijeme posta može se dogoditi da osjetite laganu glavobolju ili umor. To je normalno jer tijelo izbacuje toksine.

Post sa sokovima

Post sa sokovima sličan je postu s vodom i također je vrlo učinkovit način oslobađanja tijela od toksina. Preporučuje se da traje jedan do tri dana, a tijekom tog perioda ne smije se ništa jesti, nego se piju samo svježe iscijeđeni sokovi iz kućne radinosti, čista izvorska voda i biljni čajevi. Post sa sokovima i biljnim čajevima može se koristiti i kao terapija kod ozbiljnih bolesti, tada može trajati više dana, ali isključivo uz nadzor liječnika.

Post sa sirovom hranom

Sirova hrana potiče gubitak tjelesne težine i jača imunitet. U svrhu detoksikacije organizma preporučuje se sirovu hranu jesti u kontinuitetu barem pet do sedam dana. Treba paziti da se jede raznovrsna hrana, povrće, voće, bobičasto voće te najrazličitiji obroci spravljeni u dehidratoru. Istraživanja pokazuju da sirova hrana sadrži enzime koji pomažu kod probavljanja hrane, efikasno pretvarajući hranu u energiju te na takav način smanjujući osjećaj gladi i potrebu za konzumiranjem viška hrane.

Pravilo 80/20

Meni osobno najdraži oblik detoksa/zdravog načina prehrane je svakako pravilo 80/20. O njemu smo već pisali, pa da ne pišemo ponovno pročitajte OVDJE. Ovo je najprilagođeniji način prehrane današnjem modernom životu.
Ovdje vam ne treba nekakva velika disciplina, a moj savjet je da ga koristite kroz cijeli život.

Mediteranska prehrana

Kad bismo sažeto opisali osnovne principe na kojima se temelji mediteranska prehrana, dobili bismo ovakvu sliku:

Jesti svakodnevno žitarice i proizvode od žita
Jesti svaki dan jedan obrok tjestenine ili riže ili krumpira
Jesti barem tri do četiri puta tjedno mahunarke (grah, grašak, slanutak, bob, leća)
Začiniti jela maslinovim uljem
Obilato koristiti umak od rajčica
Svakodnevno jesti voće i gorko povrće (rikula, radič, raštika, maslačak, brokula)
Jesti plavu ribu barem jednom tjedno
Piti mlijeko i koristiti proizvode od mlijeka
Smanjiti konzumaciju mesa na dva puta tjedno
Jesti jaja, najbolje je do tri jaja tjedno
Uz večernji obrok preporučuje se popiti čašu crnog vina

Jesti polako, žvakati dugo. Nakon obroka barem četvrt sata provesti u odmoru i opuštanju.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *