Išijas pomoć

Samopomoć kod križobolje i išijasa

Korisni savjeti

Ukočenost zbog bolova u leđima pošast je modernog doba koja ne bira spol i dob. Većina je ljudi, nažalost, iskusila križobolju. 
Kada disk, uslijed protruzije, vrši pritisak na živac, dolazi do bola koji se pruža niz nogu. Ovo stanje je poznato kao išijas ili križobolja.

Križobolja se odnosi na bol koja se javlja na putu živca koji se grana od donjeg dijela leđa kroz kukove i stražnjicu, i spušta se niz svaku nogu.

Kada je riječ o tome odakle uopće potječe bol karakteristična za križobolju postoje tri glavna izvorišta.
Prvo su mišići oko kralježnice, drugo su koštane i zglobne strukture same kralježnice, a treće živci leđne moždine koja prolazi kroz kralježnicu.
Bilo kakvo narušavanje prostora, gdje živac prolazi, može rezultirati ukliještenjem.

Vrste i simptomi križobolje

Najčešća je mehanička križobolja (kad je uzrok u mišiću, ligamentu ili zglobu, to jest kralješku) na koju otpada 90 % svih križobolja, upalna križobolja, reflektirana ili prenesena križobolja te radikularna (kad je uzrok oštećenje živca) dok su ostali uzroci zastupljeni u manje od jedan posto slučajeva.

Ako imate problema s leđima, morate voditi računa o naoko običnim sitnicama: pazite kako se ustajete iz kreveta, sa stolice, ne činite nagle okrete i trzaje.
Svaka križobolja ne mora imati loš ishod. Ako vaše tegobe traju kraće od 6 tjedana imate akutnu križobolju.
Subakutna križobolja traje od 6 do 12 tjedana, a u grupi ste kroničnih bolesnika ako vaše tegobe traju više od 12 tjedana.
Što se tiče samopomoći za vrijeme križobolje bilo bi dobro znati neke osnovne vježbe.

Križobolja – Kako si pomoći

Vježba 1. (vidi sliku ispod)
Ležeći na trbuhu držite ruke savijene u laktovima 90 stupnjeva te dlanove u razini ušiju. Pokušajte odignuti gornji dio tijela bez podizanja zdjelice pritom koristeći ruke a ne leđa. Na taj način razgibavate kralježnicu i smanjujete bolnost.

Vježbe Križobolja

 Vježba 2. (vidi sliku ispod)
Ako imate bol koja se širi u lijevu ili desnu nogu pokušajte s slijedećom vježbom. Sjedeći na stolici ispružite nogu u koljenu dok istovremeno glavom idete prema natrag. Kada dođete do kraja pokreta vratite nogu u početni položaj dok istovremeno glavu savijate prema naprijed. Na taj način “razgibavate” živac te smanjujete pritisak na njega.
Vježbe - išijas

Lumbalna bol se širi duž natkoljenice ispod koljena u list ili / i u stopalo. Bol je jaka, neprekidna, u vidu žarenja, s utrnulošću noge, što otežava pokrete.

Najčešće se bol širi u jednu nogu, i jača je od bola u lumbalnom dijelu. Bol se pojačava noću, poslije dužeg stajanja, sjedenja, kihanja, kašljanja, i naprezanja.

Tradicionalno liječenje išijasa se najprije provodi uporabom odgovarajućih lijekova koje preporučuje liječnik. Ali, bolje je ne ograničavati se samo na korištenje lijekova protiv bolova.

Ako za vrijeme liječenja radite jednostavne vježbe za istezanje mišića, u kratkom vremenu ćete zaboraviti na bol.

Vježbe za istezanje mogu biti od velike koristi jer pomažu smirenju upale, i samim tim, ublažavanju boli. Naravno, ispočetka neće biti lako, zato se vježbe izvode polako, povećavajući istezanje na izdahu.

Lezite na ravnu površinu, savijte nogu u kojoj osjećate bol i lagano je povucite k ramenu.
Kada osjetite istezanje, pokušajte zadržati nogu u takvom položaju 30 sekundi.
Ispravite nogu, odmorite se malo, i napravite ovu vježbu još dva puta.
Opet, u ležećem položaju, savijte noge u koljenima i polako ih povucite ka grudima, ne odvajajući stražnjicu od poda.
Prekrižite noge, kao što je prikazano na slici, i uhvativši rukama, zdravu nogu povučete.
Zadržite noge u ovakvom položaju još 30 sekundi, pustite ih, i vratite se u prvobitni položaj.
Napravite ovu vježbu također dva puta.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *