Kako podići energiju u tijelu

Kako podići energiju u tijelu

Korisni savjeti Savjeti o prehrani

Osjećate li se umorno cijelo vrijeme? Niste jedini, mnogo ljudi se tako osjeća. Ono što vam mogu sa sigurnošću reći je da se ne morate tako osjećati. Sve je u stilu života, disciplini i znanju što trebate raditi i konzumirati.

Koji su najčešći razlozi umora:

Što jedete?
Kofein i šećer mogu naglo podići energiju, ali vas i učiniti umornima zbog nagle promjene razine šećera u krvi. Umjesto toga, konzumirajte balansiranu i zdravu hranu s voćem, povrćem i proteinima.

Koliko spavate?
Mnogo ljudi ne spava dovoljno. Ako ste među njima izbjegavajte kavu i alkohol u kasnim satima prije nego idete spavati. Ugasite TV prije spavanja, a sobu održavajte tihom i mirnom.

Da li vježbate?
Redovito vježbanje vam može pomoći da dobijete više energije i spriječiti brzo umaranje. No, važno je i kada vježbate. S vježbanjem uvijek završite barem tri sata prije spavanja tako da vaše tijelo ima dovoljno vremena za hlađenje.

Postoje namirnice koje će vam energiju vratiti u trenu, a još je bolje ako ćete izabrati kombinaciju pametnih proteina, masnoća i zdravih ugljikohidrata kojima ćete organizmu osigurati pravi miks vitamina i minerala…

Mekinje ili zobena kaša za doručak

Niska razina šećera u krvi ujutro pravo je vrijeme za vlaknima bogate žitarice koje sporo otpuštaju šećer, odnosno dugo se pretvaraju u energiju pa će biti manje skokova šećera tijekom dana. Šalica mlijeka s mekinjama mogla bi umanjiti umor za dobrih deset posto i utjecati na poboljšanje kognitivnih sposobnosti već ujutro. Alternativa je zobena kaša ili pečeno jaje – oboje će vas dobro držati do ručka. Zamijenite ih i smothiejem od banane, kojemu ćete dodati malo praha spiruline, koji je koncentrirani izvor bjelančevina, željeza i vitamina B. Sve to povećava izdržljivost i energiju. Zasladite cimetom ili medom.

Alge

Alge su prepune minerala koji će pomoći pojačati energiju organizma, mahom zahvaljujući jodu koji pomaže u stvaranju energije kroz biokemijske reakcije.

Bademi

Bademi sadrže vitamin B7, poznat kao biotin, koji odlično pomaže tijelu kod pretvaranja hrane u energiju.

Banane

Krcate dobrim ugljikohidratima, kalijem i hranjivim tvarima, banane su odličan izvor ‘brzog goriva’, pogotovo prije tjelovježbe. Kalij pomaže u hidrataciji, prirodni šećeri i ugljikohidrati pune sustav energijom za tjelovježbu, a fitokemikalije pomažu u oporavku mišića.

Avokado

U nedostatku energije na svoj jelovnik ubacite avokado. Osim pantotenske kiseline, odnosno vitamina B5 koji pomaže našim stanicama pretvoriti hranu u gorivo, avokado je bogat zdravim mastima i vlaknima. Masti iz avokada pospješuju apsorpciju hranjivih tvari iz hrane koju jedemo, a vlakna usporavaju podizanje i padanje razine šećera u krvi nakon obroka ili užine, čime se tijelu omogućuju stabilnije energetske razine. Nastojite svakim svojim obrokom unijeti od 30 do 35 posto masti, 50 posto ugljikohidrata i 20 posto bjelančevina. Najbolja opcija za podizanje energije je uravnotežena konzumacija sva tri mikronutrijenta prilikom svakog obroka ili užine, a za razliku od pomodnih dijeta koje izbacuju ugljikohidrate i masti, uravnotežena prehrana daje rezultate.

Žlica maslinova ulja potiče metabolizam

Istraživanja pokazuju da je to vrijeme kad se bilježi prvi pad energije u danu: pokušajte sa žličicom ekstra djevičanskog kokosova ulja. To je prirodni dodatak prehrani koji sadrži srednje lančane masne kiseline koje se odmah probavljaju, a djeluju tako da otpuštaju energiju i potiču metabolizam.

Pijte dovoljno vode (minimalno 2L dnevno)

Govedina (organska)

Govedina je odličan izvor željeza zbog čega jako dobro uklanja osjećaj umora, jer ga naše tijelo koristi tako da zadrži više kisika te ga brže dovede do svih stanica u tijelu i na staničnoj razini koristi za stvaranje energije.

Batat

Izbjegavanje ugljikohidrata, koji su najbrži izvor goriva za naš sustav, potpuno je suludo. No pažnju treba posvetiti odabiru i težiti cjelovitom zrnu, ugljikohidratima bogatim vlaknima koji se apsorbiraju sporije od bijelog brašna i šećera. Odličan izbor su batati, izvor energetski bogatih kompleksa ugljikohidrata s visokim udjelom vlakana koja usporavaju razgradnju te na taj način sporije i stabilnije otpuštaju energiju. Batat je i dobar izvor mangana, vrlo važnog za razgradnju drugih hranjivih tvari koje podižu energiju, a njega dosta ima i u ananasu, orašastim plodovima i zobenoj kaši.

Ako vam je sve ovo komplicirano postoje još jednostavnije kombinacije, pa čak i osjetno jeftinije. Da ne reklamiram ovdje proizvode možete mi se javiti na email: info@hipokrat.com.hr i mogu vam pomoći savjetima.

Ako je potrebno i mršati ćete na prirodan način ali i podignuti energiju.
Osjećati ćete se kao da ste se ponovno rodili.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *