Magnezij

Magnezij u ljudskom tijelu

Savjeti o prehrani

Magnezij je po zastupljenosti u našem organizmu na četvrtom mjestu, a ima brojne važne uloge – regulira otkucaje srca i kontrakciju mišića, štiti živce, zdrave zube… Snažno potiče imunološki sustav.
U ljudskom tijelu, magnezij je najviše prisutan u zubima i kostima, čak 60 do 65%. Ostatak magnezija je pohranjen u mišićima, stanicama i krvi.
Magnezij sudjeluje u preko 300 enzimskih procesa u našem organizmu. Do nedostatka magnezija u našem organizmu dolazi najčešće zbog nepravilne prehrane, pretjerane konzumacije alkohola, kave i velikog unosa rafiniranog šećera. 

Da li vas često hvataju grčevi u mišićima i konstantno ste umorni, imate isprekidan san, skloni ste glavobolji, tjeskobi i razdražljivosti, osjećate aritmiju, slabu probavu,…
Ako ste se u tome prepoznali, velika je vjerojatnost da patite od hipomagnezemije, odnosno manjka magnezija u organizmu
Naime, sve je veći broj studija koje otkrivaju golemu važnost dodatnog unosa magnezija za žene u menopauzi
Ako ste u menopauzi i ne znate kako doskočiti neprestanim valunzima koje osjećate, nadutosti, bezvoljnosti, hormonskom disbalansu, sada imate rješenje. 

Onima koji se aktivno bave sportom i intenzivnije koriste mišiće i kosti, osim magnezija, u organizmu je važan i kalcij. Ova dva minerala zajedno funkcioniraju pa tako nutricionistica navodi kako magnezij pomaže u apsorpciji kalcija u organizmu, ali i obrnuto, kalcij pomaže u apsorpciji magnezija. Idealan omjer kalcija i magnezija u organizmu je dva prema jedan, što znači da u organizmu na 600 mg kalcija treba biti 300 mg magnezija kako bi apsorpcija i kalcija i magnezija bila odgovarajuća. Nutricionistica preporučuje kalcij uzimati odvojeno od magnezija i naglašava kako je apsorpcija kalcija bolja ako se uzima navečer, a magnezija ujutro. U mišićnim kontrakcijama kalcij djeluje kao stimulator, a magnezij opušta mišiće.

Hrana bogata magnezijem

Najbolji prirodni izvori magnezija nalaze se u orašastim plodovima, žitaricama, grahu, tamno zelenom lisnatom povrću, ribi, mesu i općenito u namirnicama koje sadrže puno vlakana. Najviše magnezija pronaći ćeš u špinatu, sjemenkama bundeve, suncokreta i sezama te u kvinoji, smeđoj riži, indijskim oraščićima i bademima. Osim zelenog povrća, magnezij sadrže i nerafinirane žitarice, dakle sve integralne namirnice. Tu su još i kopriva, mišjakinja, mungo grah, avokado, krumpir, bučine sjemenke, banane, tamna čokolada,…

Dodaci prehrani sa magnezijem

Danas u ljekarnama i trgovinama najčešće možemo naći magnezijev oksid, kojemu je bioraspoloživost vrlo niska pa se u organizmu apsorbira svega 4 posto!
Također, takvi dodaci prehrani s magnezijem imaju laksativan učinak, zbog čega ih mnogi izbjegavaju.  

Drugi suplement je magnezijev citrat, koji se jako dobro apsorbira u organizmu, ali ima laksativan učinak.  

Dobar način opskrbe organizma magnezijem jest uzimanje magnezijeva malata, koji se lako apsorbira i nema laksativan učinak. Primjenjuje se kod bolova u mišićima, a pomaže kod fibromialgije.  

Želite li izbjeći napetost mišića i kronične bolove te si osigurati bolji san i opuštanje, odaberite magnezijev glicinat. Riječ je o kombinaciji magnezija i glicina, aminokiseline koja pridonosi boljoj apsorpciji magnezija.

Magnezijev klorid

Magnezijev klorid je izvrsno sredstvo protiv infekcija i poboljšava opće zdravstveno stanje. Magnezijev klorid posjeduje i čudesnu sposobnost pomlađivanja.
Naime, stanice ljudskog tijela propadaju ako nisu opskrbljene s dovoljno magnezija.

Magnezijev klorid blagotvorno djeluje kod niza bolesti i tegoba, poput bolesti probavnog trakta, akni, ekcema, psorijaze, urtikarije, astme, peludne groznice, impotencije, bolesti prostate, Parkinsonove bolesti, kod problema s cirkulacijom. Izuzetno učinkovit kao preventivno sredstvo protiv raka.
Između ostalog, magnezijev klorid djeluje i protiv zmijskog otrova.  
U istraživanjima je potvrđeno da je magnezijev klorid djelotvoran protiv bolesti organa za disanje, promuklosti, prehlade i gripe te bolesti poput ospica, rubeole, zaušnjaka i šarlaha.  

Ljekoviti učinci magnezijevog klorida

  • štiti od osteoporoze i reume
  • poboljšava rad probave
  • uklanja menstrualne tegobe
  • ublažuje glavobolje
  • štiti krvožilni sustav
  • pomlađuje organizam
  • pomaže kod mršavljenja
  • povećava energiju
  • podiže libido
  • ublažuje depresiju
  • štiti od gripe i prehlade
  • pomaže kod bolesti živčanog sustava
  • ima antikancerogeno djelovanje

Priprema magnezijeva klorida 


Većina tableta magnezija kao dodatka prehrani sadrži upravo magnezijev klorid.
No, možete pripremiti napitak magnezijeva klorida i sami u svojoj kuhinji.   

Zakuhajte litru vode i ostavite da se ohladi. 

U staklenu bocu naspite 33 grama magnezijeva klorida kupljenog u ljekarni i prelijte ohlađenom prokuhanom vodom.

Zatvorite bocu i protresite je da bi se sadržaj izmiješao. Mješavinu nije potrebno čuvati u hladnjaku. 

Doziranje  Dnevna doza ovisi o bolesti i starosti osobe te varira od pola do tri male kavene šalice na dan.  
 

  • Od 10 do 50 godina: pola male kavene šalice ujutro
  • Od 51 do 70 godina: jednu kavenu šalicu ujutro
  • Od 71 i dalje: jednu kavenu šalicu ujutro i jednu navečer


Uzimanje magnezijevog klorida ne izaziva ovisnost i može se koristiti kao dodatna terapija bilo kojoj drugoj terapiji.

1 razmišljanje na “Magnezij u ljudskom tijelu

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *