Gastritis prehrana

Prehrana za gastritis

Savjeti o prehrani

Svaka hrana posjeduje određena farmakološka svojstva, što u prijevodu znači da pojedine namirnice mogu poboljšati ili pogoršati tijek određenih bolesti ili zdravstvenih stanja. Zbog tog je razloga nužno u svakodnevnoj prehrani pravilno odabrati namirnice, u čemu će vam pomoći sljedeći popis namirnica koje se preporučuju, odnosno onih koje treba izbjegavati pri određenim bolestima ili zdravstvenim stanjima.

Što treba uzimati

Ananas, Artičoka, Badem, Bakalar, Banana, Bijelo meso, Cikla, Đumbir, Fermentirani mliječni proizvodi, Ječmena kava, Kopriva, Krumpir, Kupusnjače, Leća, Lisnato zeleno povrće, Maslinovo ulje, Palenta, Plava riba, Radič, Soja, Šparoga, Svježi kravlji sir, Tjestenina, Tofu, Voda, Zeleni čaj, Zobene pahuljice

Što ne uzimati

Agrumi ili citrusno voće, Alkohol, Čokolada, Crni kruh, Grickalice, Jagoda, Kamenice, Kava, Kocka za juhu, Koncentrat rajčice, Loj i mast, Med, Mladi luk, Ocat, Paprika, Vino, Voćni sokovi

Tjedni jelovnik

Svaki je dan predviđeno korištenje dvije žličice maslinova ulja i žlica bućina ulja. Treba redovito koristiti oligomineralnu vodu s magnezijem.

Za doručak pojedite dva dvopeka i namaz od nemasnog svježeg sira, popijte čaj od matičnjaka. Za međuobrok odaberite neki fermentirani mliječni proizvod i bananu. Poslijepodnevni među obrok neka budu oguljeni bademi koje ste ostavili stajati preko noći.

RUČAK

VEČERA

PONEDJELJAK

miso-juha s algama i tofuom (150 g); kuhana blitva (100 g); šnita kukuruznog kruha; acidofil

tjestenina (80 g) s račićima (70 g); mrkva s ciklom (150 g); čaj od naranče s cimetom

UTORAK

rižoto s tikvicama (150 g); kuhana piletina (100 g); puding od vanilije, zeleni čaj

SRIJEDA

sir na grill-tavi (100g); salata od krastavaca s vrhnjem (150 g); šnita bijelog kruha (80 g); kefir

salata s prosom, puretinom i ananasom (250 g); cvjetača (80 g), kolač od svježeg kravljeg sira; kava od ječma

ČETVRTAK

popečci od soje (150 g), salata (100 g); kukuruzni kruh (80 g); šaka nesoljenog indijskog oraščića; čaj od kamilice

krastavci s vrhnjem (150 g); gljive na žaru (100 g); frape s jabukom

PETAK

pastrva na žaru (150 g); kuhani špinat (80g); rižin kruh (80 g); kefir

bakalar s krumpirom (150 g); salata od mrkve i celera (100 g); jedna kruška

SUBOTA

kuhana šunka (80 g); mozzarela (100 g); kuhana artičoka (80 g); čaj od mente

juha od purećih vratova (100 g); kuhana cikorija (100 g); šaka brazilskih oraščića; čaša vode obogaćene magnezijem

salata od piletine, maslina i feta-sira (150 g); kruh s bučinim sjemenkama (80 g); šnita torte s medom oligomineralna voda

NEDJELJA

piletina u pećnici (100 g); grašak s rižom (120 g); kolač od mrkve; zeleni čaj

povrće sa žara (100 g); zrnati sir (70 g); bijelo pecivo sa sezamom i suncokretovim sjemenkama (80 g); šalica kave od ječma i cikorije

Preuzeto sa plivazdravlje.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *