Prehrana za gušteraču

Prehrana za gušteraču

Savjeti o prehrani

Gušterača igra važnu ulogu u probavi. Hrana koja napušta želudac i odlazi u tanko crijevo miješa se s probavnim enzimima gušterače, koji neutraliziraju želučanu kiselinu i sprečavaju oštećenje crijeva. No, to je tek početak priče o važnosti gušterače.

Ovo su namirnice za koje su istraživanja pokazala da potiču rad gušterače i smanjuju rizik od nastanka poremećaja u radu gušterače.

Kurkuma

Kurkuma je aromatičan prah koji dolazi od biljke iz porodice đumbira. Često se koristi u bojanju i začinjavanju raznih jela, naročito u azijskoj kuhinji. Kurkuma ima mnoge zdravstvene beneficije zbog svojih protuupalnih svojstava. Gušterača može peći, a kurkuma pomaže u smanjenju boli. Uz to, kurkuma pomaže u proizvodnji inzulina u gušterači što sprječava dijabetes i pomaže u pravilnoj regulaciji šećera u krvi.

Borovnice, trešnje i višnje

Borovnice, tršenje i višnje dobar su izvor antioksidansa koji štite stanice od oštećenja.

Češnjak

Češnjak je vrlo popularan dodatak jelima kojeg mnoge obitelji vole. Vjerojatno ste čuli kako neki jedu češnjak u kombinaciji s medom na prazan želudac. To može pomoći probavnom sustavu na mnogo načina. Češnjak sadrži antibakterijska svojstva, a kada se kombinira s određenom hranom, učinak se pojačava. Neke namirnice koje dobro funkcioniraju s češnjakom su luk, med i piskavica (ili grčko sjeme).
Češnjak sadrži flavonoide koji potiču rad gušterače, a dosadašnja istraživanja su pokazala da može smanjiti rizik od nastanka raka gušterače.

Kivi

Bogat kalijem, magnezijem, fosforom i vitaminom C. Sudjeluje u sintezi sokova gušterače.

Poljska preslica

Poljska preslica je odličan izvor silicija i može pomoći u obnavljanju oštećenog tkiva koje uzrokuje pankreatitis. Osim toga, jedno istraživanje je pokazalo da ekstrakt poljske preslice može pomoći u regulaciji razine šećera u krvi i može potaknuti regeneraciju gušterače.

Brokula

Brokula i povrće poput prokulica, kupusa i cvjetače sadrže jake fitokemikalije koje štite od raka.

Zobene pahuljice

Osobe koje boluju od poremećaja gušterače vrlo često naglo i brzo gube na tjelesnoj težini. Zobene pahuljice su odličan izvor dijetalnih vlakana i smanjuju rizik od nastanka poremećaja u radu gušterače i dijabetesa tipa 2.

Špinat

Špinat je bogat željezom i vitaminom B. Vitamin B hrani gušteraču a željezo pomaže pri smanjenju upala. Špinat se može kombinirati s raznom hranom za još bolji učinak. Mnogi vole praviti špinat s češnjakom i lukom u tavi na laganoj vatri.

Špinat sadrži i šećere koji prirodno štite od raka, što može pomoći u sprječavanju raka gušterače.

Proso

Sadrži važne sastojke u tragovima, a vitamini skupine B. Sudjeluje u metabolizmu inzulina.

Origano

U tradicionalnoj medicini se origano koristi za liječenje poremećaja poput dijabetesa jer sadrži visok udio antioksidanata. Jedno istraživanje je pokazalo da origano može pomoći u prevenciji hiperglikemije, što je izrazito važno za osobe koje pate od dijabetesa tipa 2 i imaju problema s održavanjem stabilne razine šećera u krvi.

Crno grožđe

Grožđe je odličan izvor resveratrola, jakog antioksidansa. No, ako imate upalu gušterače, izbjegavajte crno vino, umjesto toga jedite crno grožđe.

Kupus

Kupus je odličan izvor vitamina C, B6 i folne kiseline. Kupus ima antikancerogeno svojstvo, zbog čega se pokazao odličnim za prevenciju različitih vrsta raka, uključujući i rak gušterače.

Slatki krumpir

Postoji teorija da treba jesti hranu koja izgleda poput organa. Na primjer, možda ste čuli da treba jesti celer za zdravije kosti, rajčicu za srce ili orahe za mozak. Slatki krumpir, ili batat, izgleda dosta slično gušterači. Oni isto tako mogu smanjiti rizik od raka gušterače za 50%. Imaju nizak glikemijski indeks pa se šećer sporo otpušta u vaš krvotok, što vas čini sitijim dulje vrijeme.

Jabuke

Bogata pektinom, koja može vezati otrovne tvari. Poboljšajte probavu.

Haritaki

Haritaki može pomoći u smanjenju rizika od nastanka kancerogenih stanica. Također može usporiti rast raka gušterače. Liječnici vjeruju da je to zato što haritaki potiče prirodan proces poznat kao apoptoza. U tom procesu stanice raka umiru prirodnim putem, a pri tome ne oslobađaju toksične spojeve. Haritaki također može regulirati razinu krvnog tlaka, a to pomaže u prevenciji bolesti kardiovaskularnog sustava i srca.

Crvene gljive reishi

Crvene gljive reishi smanjuju upale, a Kinezi ih koriste za uspostavu ravnoteže u tijelu.

Maslačak

Redovito ispijanje čaja od maslačka može pomoći detoksikaciji jetre i gušterače. Ovaj čaj obnavlja gušteraču, uklanja oštećeno tkivo i pomaže u proizvodnji probavnih sokova. Neka istraživanja pokazuju da ekstrakt korijena maslačka doprinosi borbi protiv raka.

Neven

Istraživanja su pokazala da ekstrakt nevena ima protuupalna i antivirusna svojstva. Znanstvenici iz Španjolske su ustanovili da ekstrakt nevena može potaknuti oslobađanje limfocita. Isto tako, neven može pomoći u obnavljanju tkiva gušterače, a površinska primjena melema od nevena može pomoći u prevenciji suhoće kože.

Tofu

Tofu je odličan primjer niskomasnog proteina. Proteini su potrebni gušterači, ali previše masti otežava njen rad.

Gorčica

Ova biljka je jedna od najboljih kada je u pitanju poticanje zdravlja gušterače. Korijen gorčice stimulira rad gušterače i žuči. Također potiče zdravlje sluznice želudca i oslobađanje enzima i probavnih sokova gušterače.

Povrtna juha s rajčicama

Rajčica je odličan izvor vitamina C i drugih antioksidansa. A tu je potrebna tekućina.

Listovi masline

Ljudi postaju sve više svjesni ljekovitih moći listova od masline. Ti listovi sadrže moćne spojeve koji potiču cirkulaciju, detoksiciraju krv, smanjuju razinu slobodnih radikala i reguliraju razinu krvnog tlaka. Listovi masline potiču rad jetre, štitnjače i gušterače.

Listovi masline sadrže aktivne spojeve koji imaju protuupalno djelovanje. Mogu pomoći u ublažavanju naticanja i bolova povezanih s pankreatitisom. Oleinska kiselina, koju pronalazimo u listovima masline, je iznimno korisna za smanjenje razine slobodnih radikala koji mogu povećati rizik od nastanka kancerogenih stanica.

Jogurt s aktivnim kulturama

Jogurt s aktivnim kulturama dobar je izvor probiotika, korisnih bakterija koje čuvaju imunitet i probavni sustav. Jedite onaj bez šećera.

Sladić

Sladić se smatra odličnim za liječenje mnogih bolesti gušterače. Vrlo često se koristi u tradicionalnoj kineskoj medicini. Sladić sadrži protuupalne spojeve koji ublažavaju bolove i naticanje, najčešće simptome pankreatitisa.

Dodatni savjeti za zdravu gušteraču

Ako bolujete od upale gušterače, oko 30-40% vaših kalorija treba dolaziti od prirodnih masnoća.

Izbjegavajte prerađenu hranu, rafinirane ugljikohidrate i alkohol.

Možete piti puno vode tijekom dana kako biste smanjili rizik od upale gušterače.

1 razmišljanje na “Prehrana za gušteraču

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *