Prehrana za visok krvni tlak

Prehrana za visok krvni tlak

Savjeti o prehrani

Krvni tlak danas postaje sve češća bolest zbog načina života i količine stresa koji svakodnevno podnosimo.
Ovdje moramo naglasiti nezdravu prehranu kao i manjak tjelesne aktivnosti.

Prema istraživanjima Svjetske zdravstvene organizacije glavni čimbenici rizika za razvoj krvožilnih oboljenja su visoki krvni tlak, pušenje, visoka razina masnoća u krvi, pretilost i šećerna bolest.

Idealna prehrana za nas (ali po brojnim istraživanjima i za cijeli svijet) je mediteranska prehrana.

Zbog načina današnjeg života mediteranska prehrana je skoro pala u zaborav, a karakterizira je unos zelenog lisnatog povrća, zatim voća, integralnih žitarica, konzumacijom ribe dva do tri puta tjedno (plave ribe poput srdela, inćuna, lokardi), mesa svega par puta tjedno (uglavnom perad). Mliječni proizvodi se mogu svakodnevno konzumirati.

Od sve hrane naglasio bih Češnjak. Zbog aktivne tvari adenozina, ima sposobnost da opusti glatke mišiće krvnih žila i tako ih proširi, smanjujući krvni tlak.

Unos soli treba smanjiti

Natrij je elektrolit koji je osnovni sastojak soli (NaCl). Dnevna količina Natrija koja je organizmu dnevno potrebna iznosi oko 1000 miligrama, odnosno jedna mala žličica soli za cijeli dan. Činjenica koja je zabrinjavajuća je da ljudi u prosjeku unose oko 5000 miligrama natrija na dan, što otprilike odgovara deset grama soli. Najveća količina soli se dnevno konzumira preko pekarskih i industrijski prerađenih proizvoda.

Sol ne treba izbaciti iz prehrane nego treba regulirati njezin unos. To je najbolje učiniti tako da kuhamo sa smanjenom količinom soli i biramo hranu koja prirodno ne sadrži sol, odnosno natrij. Osobe koje imaju problem sa regulacijom krvnog tlaka, a vole slani okus, umjesto soli i uz začine, mogu koristiti druge soli popu kalijevog klorida, magnezijevog klorida, kalcijevog klorida, uz prethodno savjetovanje sa svojim liječnikom.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *