Sjemenke konoplje

Sjemenke konoplje

Savjeti o prehrani

Sjemenke konoplje potječu od industrijske konoplje, popularne biljke latinskog naziva Cannabis sativa. Iako pripadaju istoj obitelji, za razliku od sestrinske biljke, indijske konoplje (Cannabis indica), industrijska konoplja sporni tetrahidrokanabinol (THC) sadrži tek u tragovima, zbog čega sa sigurnošću možemo govoriti kako nema psohoaktivno djelovanje.

Ono po čemu se sjemenke konoplje ističu svakako je izuzetan nutritivni sastav – obiluju zdravim masnoćama, proteinima i brojnim mineralima.

Nutritivna vrijednost sjemenki konoplje

Za sjemenke konoplje mnogi kažu kako su najkompletniji izvor hrane na Zemlji koji broji najviše hranjivih tvari koje su u savršenom odnosu. Nijedan drugi izvor hrane ne opskrbljuje toliko proteina i esencijalnih ulja koji se tako savršeno slažu.

Sjemenke konoplje bogate su omega 3 i omega 6 masnim kiselinama, proteinima, vitaminima A, D i E te nekolicinom vitamina B.

Dvije vrste esencijalnih masnih kiselina, omega 3 i omega 6 ljudsko tijelo ne može samo sintetizirati, zbog čega ih je potrebno dobivati iz hrane. Konoplja sadrži savršen omjer tih esencijalnih masnih kiselina, odnosno omjer (1:3) omega 3 i omega 6 masnih kiselina.

Samo omega 3 i omega 6 masne kiseline pružaju mnoge zdravstvene dobrobiti. Najznačajnije djelovanje imaju na kardiovaskularni sustav. Samo konzumacija sjemenki konoplje može uvelike prevenirati od raznih srčanih bolesti.

Vitamin E, snažni antioksidant kojeg tako malo ima u današnjoj prehrani, od presudne je važnosti za zdravlje krvnih žila jer održava elastičnost stijenki krvnih žila. Bjelančevine u konoplji se lako apsorbiraju te imaju savršenu ravnotežu.

Sjemenke konoplje se sastoje od 25% proteina, 30% ugljikohidrata i 15% netopivih vlakana.

Sjemenke konoplje nutritivna vrijednost: sadrže kalcij, magnezij, fosfor i kalij. Razne studije pokazuju kako je nedostatak esencijalnih masnih kiselina povezan s rastom stanica karcinoma, kardiovaskularnim bolestima, raznim autoimunim poremećajima, predmenstrualnim bolovima, hormonskom neravnotežom te poremećajima kože i kose.

Sjemenke konoplje sadrže 20 vrsta aminokiselina te svih 9 esencijalnih aminokiselina.

Utjecaj na zdravlje

Zdravlje srca

Kardiovaskularne bolesti predstavljaju glavni uzrok smrti diljem svijeta, a zanimljivo je kako konzumacija sjemenki konoplje može pomoći u smanjenju rizika od bolesti srca. Tajna je u visokom udjelu arginina, aminkiseline koju sjemenke konoplje sadrže, a koja u organizmu služi za proizvodnju dušikovog oksida. Ovaj plinoviti spoj, naime, utječe na širenje i opuštanje krvih žila, što je važan korak ka smanjenju razine krvnog tlaka, kao i ukupnog rizika od kardiovaskularnih bolesti.

Koža

Sjemenke konoplje odlikuje i optimalan omjer omega – 6 i omega – 3 masnih kiselina (3:1), što je posebice korisno kod problema s kožom. Istraživanja pokazuju kako konzumacija ulja sjemenki konoplje može pomoći kod ekcema kože te smanjiti neugodne simptome poput svrbeža kože.

Probava

Poznato je kako je za optimalno zdravlje probavnog sustava, između ostalog, potrebno osigurati adekvatan unos prehrambenih vlakana. Dobra vijest je da neoljuštene sjemenke konoplje predstavljaju odličan izvor i topljivih i netopljivih vlakana zbog čega njihovom konzumacijom možemo značajno doprinijeti ukupnom dnevnom unosu vlakana.

Ženske tegobe

Više od 80% žena u reproduktivnoj dobi osjeća tjelesne i emocionalne simptome uzorokovane predmenstrualnim sindromom, PMS-om. Smatra se kako su ovi simptomi vrlo vjerojatno povezani s osjetljivošću na hormon prolaktin. Gama – linolenska kiselina (GLA), koju nalazimo u sjemenkama konoplje, u našem tijelu služi kao „sirovina“ za proizvodnju prostaglandina E1, molekule koja utječe na smanjenje učinka prolaktina. Rezultati studije objavljene 2011. godine u znanstvenom časopisu Reproductive Health pokazali su da uzimanje 1 grama esencijalnih masnih kiselina dnevno, uljučujući 210 mg GLA, može pomoći značajno smanjiti simptome PMS-a.

Sjemenke konoplje-kako ih koristiti

Dobra vijest je ta da postoji mnoštvo načina na koje ih možete koristiti u svojoj prehrani. Navest ćemo 5 jednostavnih načina korištenja sjemenki industrijske konoplje u kuhanju:

Pospite ih po prilozima i salatama

Izvrsne su za stavljanje na jogurt, kokice, tost od avokada, pečeno povrće, piletinu, rižu, jaja, ribu i još mnoge namirnice. Ako ih stavite na grickalice i glavna jela, samo žlica ili dvije su dovoljne za pravilan unos proteina

Dodatan savjet: Ribu i piletinu možete marinirati sjemenkama konoplje! Ovaj visoko hranjivi sastojak, bez glutena i laktoze odlična je zamjena za krušne mrvice i teške marinade.

Dodajte ih kolačima, keksima i pecivima

Želite li desert učiniti hranjivijim i zdravijim, a da pritom ostane ukusan? Možete koristiti srca konoplje. Ako ih dodate u muffine, pečene zobene pahuljice, kolače i kekse, unijet ćete dovoljno hranjivih tvari i nećete osjećati grižnju savjesti zbog unošenja praznih kalorija.

Dodajte ih u preljeve i smoothie-je

Preljevi i smoothie-ji su odličan način na koji možete koristiti konopljine sjemenke. Stavite malo konopljinih sjemenki u svoj zdravi smoothie s voćem, povrćem i mlijekom.

Dodajte sjemenke konoplje u umake i juhe

Sjemenke konoplje možete u umake, tjesteninu, pesto, gulaše i juhe. One će poboljšati okus jela, a i pridonijeti teksturi svakog jela.

Ako tražite način na koji možete jesti zdravije, ali ne želite se odreći svojih omiljenih recepata, dodavanje konopljinih sjemenki je jednostavan način da to i učinite. Povećat ćete unos vlakana i bjelančevina, a pomoći će čak i najizbirljivijima da jedu hranu koja im je potrebna za svakodnevne aktivnosti.

Koja je razlika između oljuštenih i neoljuštenih u nutritivnim vrijednostima i kvaliteti?

Oljuštene sjemenke konoplje potrebno je konzumirati svježe kao međuobrok. One su svijetlozelene boje, blagog orašastog okusa i mirisa.

Oljuštene sjemenke konoplje sadrže idealan omjer omega- 3 i omega-6 višestruko nezasićenih esencijalnih masnih kiselina, GLA, gama linolensku višestruko nezasićenu esencijalnu masnu kiselinu i SDA, stearidonsku višestruko nezasićenu masnu kiselinu, sve aminokiseline, vitamine skupine B (osim B12), provitamin A (betakaroten), vitamin E (tokoferol), minerale (željezo, cink, bakar, mangan, magnezij, fosfor, kalij i kalcij) i netopiva dijetalna vlakna.

Ne sadrže gluten, laktozu, niti tripsin što znači da su lako probavljive i ne uzrokuju nadutost.

Neoljuštene sjemenke konoplje sadrže veliku količinu vlakana (30 g/100 g). Mogu se konzumirati sirove, ali je preporučljivo namočiti ih preko noći kako bi omekšale. Izraženog su orašastog okusa, hrskave te su idealne za primjenu u raznim receptima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.