Starenje kože i mladoliki izgled

Starenje kože i mladoliki izgled

Korisni savjeti Simptomi

Životna pravila su nam dana odmah po rođenju i trebamo ih se držati. Vrlo je jednostavno. Iznimka je genetika i genetske bolesti, kao i neki drugi vanjski čimbenici na koje se ne može toliko utjecati, premda si i tu možemo pomoći.

Kao ljudi imamo slobodnu volju činiti što želimo i tu se krije najveća zamka. Većina razmišlja “mlad sam” i mogu se zabavljati do mile volje i raditi što hoću, kasnije ću početi paziti na svoj život i njegovo zdravlje. TADA JE VEĆ KASNO! Sve što konzumirate ili radite sada, odmah utječe dugoročno na vaše sveukupno zdravlje. Cijeli proces počinje iznutra, kako za zdravlje organa tako i na vanjski izgled (koža je naš najveći organ). Koža je prva linija obrane od raznih virusa, bakterija i gljivica. Ako ona nije jaka i zdrava, znači da nismo niti iznutra jaki i zdravi. Sve je povezano.

Dakle, danas ću pisati kako održati zdravu kožu i što duže mladoliki njen izgled.

Od otprilike 25. godine života, na površini kože postaju vidljivi prvi znakovi starenja. Najčešće se prvo pojavljuju tanke linije, a potom i bore. S vremenom doživljavamo gubitak volumena i gubitak elastičnosti. Čvrstoća i sjaj kože se smanjuju, a bore produbljuju.

Gubitak čvrstoće i duboke bore

U mladoj koži dermalno tkivo je jako i sadrži velike zalihe kolagena i elastina – oni zajedno pomažu kožu održavati čvrstom i glatkom. Starenjem se snižavaju razine kolagena i elastina (kolagen 1% godišnje). To narušava strukturu dermalnog tkiva, uzrokujući gubitak snage kože. Ona je manje čvrsta na dodir, a bore se produbljuju.

Jedan od ključnih čimbenika gubitka čvrstoće i produbljivanja bora je i smanjena proizvodnja hijaluronske kiseline. Prirodno proizvedena u mladoj koži, okružuje stanice pomažući im da zadrže vlažnost. Starenjem se usporava proizvodnja hijaluronske kiseline, a koža postaje suša i gubi svoje punoću i čvrstoću.

Što je hijaluronska kiselina?
Jedna molekula hijaluronske kiseline može zadržati 1000 puta veću količinu vode od svoje težine! A to je ono što nam treba. Hijaluronska kiselina je kao kao mreža za lov vode. Ta molekulica veže za sebe vodu i ono što je bitno jest da je zadržava na gornjim slojevima kože! Zamislite kožu kao zemlju. Dok ima vlage ona je podatna, plodna i zdrava. Čim joj nestanu osnovni uvjeti za život ona se suši i nastaju pukotine i brazde. Identinčna stvar je i s kožom.

Oksidativni stres uzrokuje prerano starenje kože, što znači da razvija . znakove starenja brže nego što se to očekuje; sunce, zagađenje, pušenje, neki lijekovi, prehrana i odabir životnog stila potiču stvaranje slobodnih radikala i uzrokuju koži oksidativni stres.

Iz svega gore vidimo što nam je činiti za zdravlje i bolji (ljepši) izgled.

Na prvom mjestu je, naravno, prehrana. Iz nje tijelo izvlači sve što nam je potrebno za normalno i zdravo funkcioniranje svih tjelesnih funkcija. Prehrana mora biti šarena, minimalno sa dvotrećinskim unosom voća i povrća, mora biti organskog podrijetla.
S obzirom da živimo u dobu u kojem živimo, gdje je ogromna većina hrane industrijski proizvedena i prerađena, teško je živjeti 100% po gore navedenim uvijetima. S toga preporučam:
-Jedite umjereno (niti premalo, niti se prejedati – zapravo se gore prejesti)
-Jedite što više organske hrane
-Pijte što više vode (bar 2-3 litre dnevno)
-Postite bar jednom tjedno (očistite organizam od toksina i teških metala) i dozvolite tijelu da se malo odmori
-Izbacite alkohol
-Izbacite cigarete
-Izbacite droge
-Ne konzumirajte lijekove ukoliko nisu nužno potrebni
-Izbjegajite previše biti na suncu
-Koristite dodatke prehrani kako bi nadoknadili nutritivni deficit
-Spavajte dovoljno, ali ne više od osam sati
-Buditi pozitivni
-Ova stavka je bitna, ali sam start zna biti malo skuplji, pripremanje hrane na pari. Ovdje ostaje najviše nutrijenta u namirnicama.

Druga, jednako važna stavka je tjelovježba. Naše tijelo je “dizajnirano” da bude stalno u pokretu. To ne mora biti nužno teretana ili neki drugi naporni oblik sporta, možete šetati prirodom, trčati, plivati, igrati tenis, preskakati uže, nogomet, košarka,…

Treća stavka je zapravo prva – postanite gospodari svoga tijela, uma i duha.

Četvrta stavka – brinite o svojoj koži njegujući je i izvana. Hranite ju.

Zadnja stavka: koristite što manje kozmetike koja guši i ne hrani kožu. Zapravo bi bilo dobro je i potpuno izbaciti.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *