Zdravi šećer

Što koristiti umjesto šećera

Savjeti o prehrani

Već i ptice na grani znaju da je bijeli šećer izrazito nezdrav. Najbolje ga je izbjegavati koliko god možete a konzumirati zdrave zamjene umjesto njega.
U većim količinama šećer dovodi do oštećenja jetre, podiže krvni tlak, povećava rizik od dijabetesa, karcinoma i srčanih oboljenja, remeti rad hormonalnog sustava i potiče pretilost.

Zdrave zamjene umjesto šećera

Naš prvi izbor je MED.
Meda imamo jako puno vrsta, a što je tamniji to je i zdraviji.
Tamnije vrste sadrže antioksidanse koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala (oštećuju stanice), kao i jaka antibakterijska svojstva.
Iako se često se predstavlja kao idealna zamjena za šećer, to može biti za neke ljude i dvosjekli mač. Ljudi, koji loše podnose šećer, mogu isto tako reagirati na med. Med ima visoki glikemijski indeks i pogađa tijelo slično rafiniranom šećeru. Međutim, većina ljudi lakše probavlja med nego šećer.

Drugi izbor je STEVIJA.
Stevija je najvjerojatnije najbolja alternativa šećeru. (med smo stavili kao prvi izbor zbog njegove dostupnosti)
Derivat lista istoimene biljke predstavlja prirodni zaslađivač koji snižava razinu šećera u krvi, visoki krvni tlak i smanjuje osjećaj gladi. Čak je 300 puta slađa od bijelog šećera pa se koristi u minimalnim količinama. Dokazano je kako stevija poboljšava rad štitnjače i cijelog organizma. Stevija ima lagano gorak okus, zbog čega je neki ne vole.
Kod kuhanja je potrebna vrlo mala količina stevije – od ¼ do 1/32 od količine šećera (ovisi o vrste stevije koju koristite). Stevija je glavni neprijatelj karijesa i ima skoro 0 kalorija.

Šećer od DATULJA
Šećer od datulje dobivamo iz samog ploda. Ovaj šećer je prvo osušen a zatim i samljeven plod, što znači da ima jednaku količinu vlakana kao i samo voće, uključujući i nutrijente kao što su vitamin B6, željezo i magnezij. Budući da je to ustvari fino usitnjeno voće, ne otapa se dobro u tekućinama kao što su kava ili čaj, ali je odličan kao dodatak drugoj hrani i može biti zamjena smeđem šećeru u odnosu 1:1 u svim receptima koji zahtijevaju korištenje smeđeg šećera.

Kokosov šećer
Proizveden od soka kokosovog cvijeta. Kokosov cvjetni pupoljak se ručno zareže, a njegov sok se skuplja u posudu. Nakon toga sok se obrađuje zagrijavanjem sve dok sva tekućina ne ispari. Konačan proizvod nakon procesa granulacije je kokosov šećer koji je svjetlo smeđe boje s laganim okusom karamele. Najveća prednost ovog šećera je nizak glikemijski indeks budući da sadrži inulin. Tako spriječava odstupanja razine šećera u krvi koja mogu ugroziti savladavanje dijabetesa i igrati ključnu ulogu u kontroli težine. Šećer sadrži mnoge zdravstvene prednosti kokosa, uključujući nutrijente kao što su željezo, cink, kalcij i kalij.

Melasa
Melasa je nusprodukt nastao pri proizvodnji šećera. Sadrži sve nutrijente uklonjene prilikom rafiniranja šećerne trske, uključujući visoke razine željeza, kalcija, kalija, magnezija i selena kao i mnogo vitamina B. Zbog toga bi se melasa mogla svrstati u broj jedan prirodni zaslađivač bogat nutrijentima. Melasa se godinama primarno koristila kao izvor stočne hrane, ali danas se sve više pažnje predaje njenoj upotrebi u ljudskoj prehrani. Postoji više vrsta, ali šećerna melasa sadrži najviše nutrijenata.

Goji bobice
Ova hrana stiže s Himalaje gdje za njih već znaju stoljećima te ih koriste kao sastojak ne samo u mnogim receptima, već i u medicini zbog njihovih izvrsnih svojstava. Polisaharidi koje sadrže goji bobice djelotvorni su kod mršavljenja, jačaju metabolizam i daju prirodnu slatkoću, koja savršeno zamjenjuje šećer.
U Aziji ih nazivaju još crvenim dijamantima, koji prema kliničkim istraživanjima uništava tumorske stanice, poboljšava vid, bori se sa slobodnim radikalima u tijelu, jača jetru i gušteraču.

Za kraj možemo navesti još javorov i agavin sirup.

Javorov sirup
Napravljen od soka javorova stabla koji se svede na gustu, žućkastu tekućinu. Sirup ne samo da je sladak već i puni kalcija, kalija, mangana, fosfora, magnezija i željeza kao i vitaminima B2, B5, B6, niacina, biotina i folne kiselinom. Javorov sirup čini 70% šećera i sadrži oko 50 kalorija po žlici- manje od kukuruznog sirupa koji sadrži 60 kalorija po žlici. Kako biste maksimalno povećali unos vitamina i nutrijenata, odlučite se za tamniju vrstu – tipa B, prije nego za laganiju A vrstu koja se pretežno koristi kao preljev za palačinke. Možete koristiti i javorov šećer koji se formira kada tekućina u javorovom sirupu ispari.

Agavin sirup
Agavin sirup je prirodni zaslađivač koji se dobiva iz Južno-američkog kaktusa. Često ga zovu „medena vodica“, jer ima blag okus i svjetlu boju. Rjeđi je od meda, ali slađi, pa ga kod kuhanja treba još manje nego meda. Agava sirup ima neobično niski glikemijski indeks i praktički ne utječe na razinu šećera u krvi. Zbog toga je idealan za dijabetičare i osobe preosjetljive na šećer.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.