Terapija plutanjem

Terapija plutanjem

Objave

Ako se osjećate premoreno, rješenje bi mogao biti REST, a ne govorimo o odmoru.
REST je eng. skraćenica za “terapiju ograničene stimulacije okoliša”. Ova tehnika meditacije povezana je s korištenjem spremnika senzorne deprivacije ispunjenih slanom vodom, gdje lebdite u mračnoj tišini, udaljeni od vanjskih podražaja.

Ideja lebdeće terapije je ući u stanje opuštenosti koje opušta um i tijelo.

Što je terapija plutanjem?

Plutajući spremnik je spremnik za senzornu deprivaciju ili izolacijski spremnik. Spremnik napunjen s 300 milimetara Epsom soli i vodom zagrijanom na temperaturu vaše kože.

Visoka koncentracija soli u spremniku olakšava vam plutanje na leđima s dijelom glave pod vodom. Spremnici su obično veliki tako da se možete potpuno rastegnuti bez dodirivanja krova, poda ili zidova.‌

Spremnik je zvučno izoliran i taman. To vam daje iskustvo senzorne deprivacije koje će vas potaknuti da prijeđete u tiho, meditativno stanje dok plutate. Soli u otopini također će vam pomoći u oslobađanju od stresa i umanjiti bolove.

Većina sesija plutajućeg spremnika traje oko sat vremena.

Prednosti plutajuće terapije

Terapija plutanjem nije samo zabavna – ona također pruža mnoge zdravstvene prednosti, kao što su:

  • Opuštanje
  • Pomaže kod migrena
  • Ublažavanje stresa
  • Detoksikacija
  • Ublažavanje boli

Glavna prednost korištenja spremnika za senzornu deprivaciju je ublažavanje mentalne tjeskobe i napetosti mišića. Zbog toga koliko je plutajuća otopina Epsom soli i vode, možete u potpunosti opustiti sve svoje mišiće dok plutate. To je slično doživljaju nulte gravitacije.

Plutanje u spremniku također može ublažiti migrene i pružiti olakšanje od stresa kao i detoksikaciju jer Epsom soli imaju visok sadržaj magnezija, koji može ukloniti štetne tvari poput slobodnih radikala iz vašeg tijela.

Slobodni radikali male su čestice koje mogu oštetiti vaše stanice i povećati upalu, što rezultira razvojem stanja poput raka i autoimunih poremećaja.‌

Magnezij također može poboljšati zdravlje kostiju i srca, pa čak i poboljšati osjetljivost na inzulin, što može pomoći u sprječavanju dijabetesa.

Mitovi o flotacijskoj terapiji

Mnogo je prednosti flotacijske terapije, ali postoje i mnogi mitovi.

Plutanje ne može riješiti vaše poremećaje spavanja. Ovo nije istina. Plutanje u spremniku jedan sat jednako je spavanju u krevetu šest sati, tako da vas plutanje može dovesti u stanje duboke opuštenosti. To vam može pomoći da se nosite s poremećajima spavanja kao što je nesanica, koji su često rezultat nakupljenog stresa, tjeskobe i depresije.‌

Studija je pokazala da su ljudi koji su sudjelovali u sedmotjednom programu flotacije završili program sa znatno manje depresije, tjeskobe, boli i stresa. Kvaliteta sna i optimizam su se, s druge strane, povećali.‌

Opasno je zaspati u spremniku. Savršeno je sigurno zaspati u spremniku. Neki ljudi vjeruju da je spavanje u spremniku opasno jer se možete prevrnuti i utopiti. U stvarnosti, uzgon Epsom soli otežava vam okretanje, pa ćete ostati na leđima čak i ako zaspite. Otopina u spremniku obično je 1,2 do 1,3 puta gušća od bazenske vode zbog Epsom soli.

Neki su ljudi također zabrinuti da će doživjeti izmijenjena stanja svijesti dok su u spremniku. Većina ljudi će doživjeti duboku relaksaciju i promijeniti percepciju vremena, ali neki čak mogu imati izvantjelesna iskustva.

Neki su otkrili da su ta neočekivana stanja pozitivna. U studiji, sudionici koji su doživjeli izmijenjena stanja svijesti dok su bili u spremniku također su vjerojatnije postali pažljiviji u svakodnevnom životu.‌

Međutim, ova iskustva možda nisu za svakoga. Ako je to slučaj, ne biste trebali koristiti plutajući spremnik.

Također ne biste trebali koristiti spremnik ako imate sljedeće uvjete:

  • Otvorene rane
  • Klaustrofobija
  • Zarazne bolesti poput gastroenteritisa ili proljeva
  • Epilepsija
  • Niski krvni tlak
  • Bolest bubrega

Plutajući spremnik je prljav. To općenito nije točno. Mnogi ljudi brinu da je korištenje spremnika opasno jer su ga mnogi drugi već koristili. U stvarnosti, plutajući spremnici su vrlo čisti. Visoke koncentracije soli poput onih koje se koriste u spremnicima sadrže vrlo malo mikroorganizama.

Dok virusi mogu rasti u visokim koncentracijama soli i predstavljati prijetnju za vas, vlasnici tvrtki s plutajućim spremnicima čiste svoje spremnike u skladu sa standardima koje postavljaju primjenjivi zakoni i tijela za izdavanje dozvola.‌

Kako biste smanjili rizik od infekcije, trebali biste nositi čepiće za uši i tuširati se prije i nakon plutanja. Ako imate posjekotine bilo gdje na tijelu, možda bi bilo bolje da ne plutate dok potpuno ne ozdravite.‌

Pazite da također ležite licem prema gore kada plutate kako vaše oči, nos i usta ne bi došli u izravan kontakt s otopinom soli.


I za kraj jedno svjedočanstvo…

Mrkli je mrak i totalna tišina.
Plutam u pola metra slane vode, unutar spremnika nepropusnog za svjetlo i zvuk.
Zrak i voda imaju približno istu temperaturu kao i moja koža, i shvaćam da nisam siguran gdje završava moje tijelo, a počinje moja okolina. Odjednom mi se zavrti u glavi, i polako nestajem u crnilu koje me okružuje…

Dvije minute manje, 58 do kraja.

Reference:
https://www.webmd.com/balance/what-are-the-benefits-of-float-tanks
https://www.health.com/mind-body/floatation-therapy

Slika preuzeta sa https://www.pexels.com/photo/woman-in-a-swimming-pool-5846878/

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *